Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Ahad, 13 Januari 2013

M@sak@n di Har! MinGgu...

Assalamualaikum n salam hari ahad sumeee............hihkhik...emm lama2 sekali baru la nk update blog kan..em biasa la  bukan ada ape sangat nak ceritatera kan..emm hihihi...hari minggu ni takda buat apa sangat just memrap aja kat umah...pagi sabtu tuh pegi la PASAR BORONG SELANGOR,....dua minggu  nie rajin sangat la nk pi pasar tuh kan...bukan apa aku ni memang suka tengok keadaan pasar nie..^_^  dengan ikan yang segar macam2 saiz.makanan seafood.. udang, sotong n ketam  ..sayur bagai kan..emm semua namapk selera nk masak maacam2 kan..emmm  tpppppppppppp kena la pikir dulu nak masak paa yer??????????  jangan angkut semua yang ada lak........karanggggggggg dok lam peti jelah hahaha...ngan keadaan orang yang ramai tuh...tue kureng bekenan la..tp ok la  nama pun pasar kan....mesti depa pun nak masak.....orait......aku gi ngan en somi...pagi th gerak la awai die kan....malas pulak die pagi sabtuh tuh..em aku ni dh tarik muncung dah.....at last dia kata jOmmmmmmmm..hihihi....bukan apa dia ngantuk..tido lambat....tu yang malas bangun......sampai ja pasar beli la ikan TENGGIRI sekeerat yang tang ekor tuh....dapat la 8 kerat kna..besor gak  emm RM 18.00 okey..jimat la tuh..hihihi dapt la masak 3 hr kan...pastuh  belek punya belek .. pusing satu pasaar..tengok plak udang yang baru ja sampai jah...emm rembat la setengah kilo..aku ni memang suka makn udang nih...febret okeyyyyy...hihihi...saja ja bagi ada seafood skit kat umah..emmm jalan lagiii ...dalam hati macam tak ckup ja...emm beli plak ikan kembung...skit ja lam 8 ekor sederhana saiznye...rm 3.20 jah...hihi..pastuh selesai beli barang basah...pi la area jual sayur mayur lak..emmm tanya la en somi nk makan sayur apa?...en somi pun cakap laaa nak terung pjg, petai ngan peria...hehe...aku lak beli ja kacang hijau tuh..kacnag apentah hihihi...berjalan jalan kat situ ja  sampai umah dah pkul 11.30.hikhik...kuar umah pon lam kol 9.45pg....lama tak?... *_*

emm sampai umah ja aku cam kipas kudung kelam kabut siang2 ikan bagai, basuh n selawat la..kan..hihihi...buang kulit udang sekali tinggai la ekor dia tuh ckit...ok dah start pikir nak masak apa kan...tanya en somi sellunya akan jawab ikut la..emm tuh yang tak suka tuh...bini gak yang pening nak pikio......jadi atas kata putus diri sendiri hahahha. (,")  aku pun start la dulu dengan goreng ikan tenggri 3 kerat..nak buat ikan sambal tenggiri..lepas tuh...amik plan periuk masak la ikan asam pedas ikan kembung 2 ekor ja...sebab aku ja nak makan.nak hirup kuah tuh  hihi jangan tak taw aku ni memang suka hirup kuah n sup2 nie....en somi kalu dah dapat ikan tenggiri sambal dh ckup la...untuk sayur lak goreng ja peria goreng ngan tellur jkan..emm sedappp...naseb bek peria tk pahit sgt..hikhik....ade gak selit  ngan terung goreng kunyit...febret en somi...aku selit gak ulam skit..hahaha...tp ade cite lucu gakk kihkih...tengah pilih ulam tuh..ada ka en si\omikata hah amik la pucuk gajus tuh..hahaha ade ke?...memang tak la....itu ulam lain la abgggggggggg...hihihi malu en somi sorang2....nanti aku tunjuk gambor ulam tuh k......k stop utk saturday story...n see the pic k..ni jala untuk tengahari kmi..sebb petang kol 3 en somi dh kena keja...so malamnya aku tak la masak kan sebab aku sorang ja...hikhik...

   
menu hari sabtu...

ni hah ulam pucuk gajus kata en somi aku..hihihi

hari ahad pagi2 dah bangun tp lepas sbuh lajak tido balik...hihii.kol 8 bangun la kan.. al maklum  hujan renyai2 ja pagi nih  em sejukk ...en somi berbalut la dia ngan selimut....emm semalam sebelom tido aku ni dah dok sorang mula nak pikoi nak buat apa nie...emm tangok la kat dapur tuuh...nampak la ubi keledek yang aku beli tuh...terus la merebus keledek tuh...jadila doh kuih keria....so pagi goreng jala n buat kan nira gula tuh..hikhik..sennag ja  aku suka kuih ni...em kuih cucur badakm kuih mini burger gorenng malaysia..em makan 4 biji sekali gus pun BOLEH TAWWWWWWW..........tapi kan kalu balik kg aku..ada kedai makcik nie   ya Allah kuih mini berger dia sangat lah SEDAPPPPPPPPP  lembut bukan main lagi..ngan inti yang superb duper....emmmmmmmmmmm  kalu makan tu untuk sehari pun aku sanggup.......memang sedap gileeeeeeeeeeee...........habaq mai..hihi...lepas ja tuh aku pun start masak untuk tgh lam kul 11.00 ...masak la ikan tenggriri masak kisap pedas.. pajeri terung, petai bakar ngan air ribena..hihi untuk kecergasan hahaha...betoi dak??????????...hari nie pun dok umah jaaaa...malas pulak nak kuar...tapii nak ja kuar pi shopping beli syampu aku dah habis la..hikhik alasan ja tuh..aku borink kot..hahaha....tunggu la petang2 ckit kan....tengahari terik nie....panas u....so nanti sambung lagi k..nikmati pic menu tengahri i hari nie..hihihi...selamat menjamu selera.....

keria pagi tadi..tp nira tak salut pun..sebab salah teknik..hahhaa

ni je..jadi la kami berdua makan ^_^



Tiada ulasan:

Catat Ulasan